متخصص اورولوژی تهران

اگر دچار دردهای مزمن در ناحیه کلیه ها و مجاری ادراری شده اید بهتر است به یک متخصص اورولوژی متبحر مراجعه کنید؛ اما بهترین متخصص اورولوژی تهران کیست؟ به منظور دانستن پاسخ این سؤال بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و با دقت آن را بخوانید.

پزشک فوق تخصص اورولوژی در تهران

در ابتدا باید برای شما این موضوع را روشن کنیم که اورولوژی چیست و اورولوژیست به چه کسی گفته می شود؟ پزشکانی که فوق تخصص اورولوژی دارند قادر هستند بیماری های مربوط به ناحیه تناسلی و دستگاه ادراری افراد را شناسایی کنند و به منظور درمان آن اقدامی انجام دهند. درواقع باید بگوییم که اورولوژی تنها مختص به یک بخش از بدن نمی باشد. از آن جایی که دستگاه تناسلی چه در مردان و چه در زنان از سیستم های پیچیده ای تشکیل شده اند بنابراین پزشکان متخصص اورولوژی باید متخصص کلیه و مجاری ادراری نیز باشند و سیستم این دستگاه ها را به خوبی بشناسند. اگر فردی در رابطه با عفونت های مجاری ادراری، مشکلات مربوط به مثانه، درد در ناحیه کلیه و سنگ کلیه و حتی بیماری هایی نظیر ناتوانی جنسی و… مشکلی داشته باشد، می تواند نزد بهترین دکتر متخصص کلیه و مجاری ادراری برود.

معرفی دکتر اورولوژیست خوب تهران

درواقع متخصصین اورولوژی شاخه ای از زیر شاخه های رشته پزشکی را خوانده اند. همان طوری که می دانید متخصصی باید حدود هفت سال در رشته پزشکی درس بخوانند و مدرک عمومی خود را دریافت کنند. پس از آن می توانند به سراغ تخصص مورد علاقه خود بروند. متخصصین اورولوژی نیز از جمله افرادی هستند که تخصص خود را در زمینه دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی افشا کرده اند. اکثر بیماران و مراجعه کنندگان به متخصصین اورولوژی، آقایان هستند؛ بنابراین لازم است به دنبال شناسایی دکتر اورولوژی برای آقایان در تهران بروید. اورولوژیست سعی می کند اختلالات مربوط به مثانه، مجاری ادراری، کلیه ها، مشکلات پروستات و… را به خوبی درمان کند. در بسیاری از موارد متخصص اورولوژی را با نام جراح کلیه و مجاری ادراری نیز می شناسند.

خدمات متخصص کلیه و مجاری ادراری

در متون فوق اشاره کوتاهی به خدمات بهترین پزشک متخصص جراحی و مجاری ادراری یا همان اورولوژیست انجام شد. در این قسمت قصد داریم طریقه درمان و خدمات فوق تخصص اورولوژی را به طور دقیق برایتان بازگو کنیم. حل مشکلاتی اعم از درد در ناحیه تناسلی و مثانه و مشکلات ادراری جز کوچک ترین خدمات این رشته می باشد. رفع مشکلات کلیوی، رفع انسداد مجاری ادراری و کلیوی، رفع اختلالات مربوط به نعوظ و برقراری رابطه جنسی، درمان و بهبود انواع سرطان های مثانه و پروستات، جراحی واریکوسل و عمل پیوند کلیه و… به دست متخصصین اورولوژی انجام می گیرد. علاوه بر این در صورتی که کودک شما از شب ادراری یا تخلیه ادرار و مشکلاتی از این قبیل رنج می برد بهتر است نزد اورولوژیست متبحری مراجعه کنید و مشکل فرزندتان را با وی در میان بگذارید.

پزشک فوق تخصص اورولوژی در تهران

تعداد افراد فوق تخصص اورولوژی در تهران بسیار زیاد می باشد. در این بین باید فردی را انتخاب کنید که در وحله اول متعهد و قابل اعتماد باشد. صبور بودن یکی دیگر از ویژگی های ایده آل یک متخصص اورولوژی به شمار می رود. یک دکتر اورولوژیست خوب باید بتواند با صبر به گفته های بیمارش گوش دهد تا تشخیص بیماری و انتخاب روش درمان به نحواحسن انجام شود. علاوه بر این سابقه تحصیلی و دانشگاهی که در آن در خوانده است می تواند شما را به سمت انتخابی درست سوق دهد. به روز بودن و بهره گیری از روش های درمانی به روز یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک متخصص اورولوژی باید آن را داشته باشد. رضایت مراجعه کنندگان و بیماران نیز می تواند در مورد قبول بودن متخصص اورولوژی تاثیر گذار باشد.

تشخیص بیماری های مربوط به اورولوژی

در بسیاری از موارد افراد به هنگام روبه رو شدن با علائم و نشانه های بیماری های مربوط به اورولوژی هیچ اقدامی انجام نمی دهند. اکثر افراد این نشانه ها را با عفونت ادراری و دیگر نشانه های عمومی اشتباه می گیرند. بهتر است با بروز علائمی همچون احساس درد در زیر شکم، مثانه و کمر نزد متخصص اورولوژی بروید و مشکل را جویا شوید. به هنگامی که ادرارتان تغییر رنگ پیدا کرد ( البته گاهی تغییر رنگ ادرار به دلیل نوشیدن بیش از حد مایعات می باشد) یا در ادرارتان خون مشاهده شد حتماً به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. قطع و وصل شدن ادرار به هنگام تخلیه آن، تکرر ادرار و سوزش ناحیه تناسلی از مواردی است که نیاز است به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. اگر به هنگام مقاربت جنسی درد یا سوزش احساس می کنید نیز لازم است نزد متخصص اورولوژی بروید. به هنگامی که نعوظ آلت تناسلی به طور کامل شکل نمی گیرد یا اینکه فرد در برقراری رابطه جنسی مشکل دارد، نیاز است به منظور درمان این اختلال از متخصص اورولوژی کمک بگیرد. با مشاهده و احساس هر یک از علائم ذکر شده حتماً نزد پزشک متخصص اورولوژی بروید و مشکل را با وی در میان بگذارید. در صورتی که نسبت به این علائم بی تفاوت باشید و با گذشت زمان بهبود پیدا نکنید قطعاً بیماری تان تشدید می شود و روند درمان به مشکل برخواهد خورد.

اورولوژیست چگونه از شدت و نوع بیماری مطلع می شود؟

در ابتدا که وارد مطب اورولوژیست شوید، وی از شما درباره بیماری و نشانه هایی که در بدنتان وجود دارد سؤالاتی خواهد پرسید. پس از آن به منظور تشخیص دقیق تر لازم است بیمار آزمایش هایی را انجام دهد. با انجام آزمایش نوع بیماری و شدت آن به خوبی برای متخصص اورولوژی آشکار خواهد شد. این آزمایش ها می تواند به صورت سی تی اسکن، ام آر آی و یا تصویربرداری به کمک اشعه ایکس باشد. پس از آن متخصص اورولوژی نسبت به آنچه در آزمایش شما دیده شده است و تشخیص خودش داروهایی را برایتان تجویز می کند. در برخی موارد علاوه بر مصرف داروها نیاز است فرد از رژیم خاصی استفاده کند. توصیه متخصص بر استراحت داشتن بیمار به صورت مطلق نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند روند درمان را تسریع بخشد.

اقدامات جراح کلیه و مجاری ادراری

همان طوری که گفتیم اکثر متخصصان اورولوژی به جراح کلیه و مجاری ادراری نیز شهرت یافته اند. بسیاری از عمل ها و جراحی های درمانی توسط تیم پزشکی اورولوژی انجام می گیرد. جراحی سرطان پروستات که به برداشتن غدد سرطانی منجر می شود توسط متخصص اورولوژی انجام می گیرد. اختلالات مادرزادی که در دستگاه تناسلی افراد نمایان شده اند نیازمند بررسی و جراحی توسط متخصصان اورولوژی می باشد. مشکلات مربوط به کلیه اعم از تولید سنگ در کلیه، انسداد مجاری کلیه و… توسط جراحان اورولوژیست درمان خواهد شد. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، بسیاری از جراحی های مربوط به بیماری های اورولوژی، توسط دستگاه لاپاروسکوپ انجام می گیرد. به کمک این دستگاه دیگر نیاز به برش های بزرگ و تیغ و قیچی در اتاق عمل نمی باشد. در واقع این دستگاه از سوراخ کوچکی که بر روی بدن بیمار ایجاد می شود، قادر است به انجام عمل جراحی راحت و بدون دردسر کمک کند.

برای دریافت مشاوره های تخصصی میتوانید سوالات خود را با دکتر فریدون خیام فر متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) در میان بگذارید.