برخی می گویند افرادی که دچار چاقی هستند آلت های کوچکی را دارا هستند، اما آیا واقعاً این گفته درست است؟ آیا رابطه ای بین سایز اندام و طول آلت تناسلی وجود دارد؟ در این مقاله سعی داریم به همچین سؤالاتی و سؤالات مشابه پاسخ دهیم و مواردی این چنینی را بررسی کنیم. باید بگوییم که متأسفانه پاسخ همچین سؤالاتی مثبت است و افراد چاق از کوچک بودن سایز آلت شان شکایت دارند. در حقیقت سایز معمولی و نرمال آلت تناسلی مردان باید در حالت طبیعی بین 8 تا 9 سانتی متر باشد و در هنگام نعوظ این مقدار به 10 الی 13 سانتی متر افزایش می یابد، اما در برخی موارد افراد آن قدر چاق هستند که قادر به دیدن آلت تناسلی خود نیستند.  این مسئله سبب درگیری هایی بین تناسب اندام و سایز آلت تناسلی می شود. در حقیقت هر نیم کیلو چربی اضافی در بدن سبب می شود 254 میلی متر از آلت تناسلی فرد قابل مشاهده نباشد. با افزایش چربی و چاق شدن افراد به تدریج آلت تناسلی دیگر دیده نمی شود و به عنوان آلت تناسلی مرده شناخته می شود. اگر به آلت تناسلی مرده دچار شوید عوارض آسیب پذیری در پی خواهید داشت.

علت کوتاه بودن طول آلت تناسلی مردان چاق

برخی از افراد در حقیقت سایز آلت شان متعادل است، اما به دلیل چاقی آلت شان کوچک دیده می شود. همچنین در برخی افراد میزان چاقی آن قدر زیاد شده است، که خودشان نمی توانند آلت شان را مشاهده کنند. در این جا می گوییم که آلت فرد سایزش کوچک شده است. در حقیقت جمع شدن بافت های چربی در قسمت زیر شکم بر روی هم باعث می شود که آلت بر زیر بافت چربی قرار بگیرد و مخفی شود، به اصطلاح می گویند که آلت تناسلی دفن شده است. در این صورت تجمع بافت ها باعث می شود آلت تناسلی وظایف خود را به خوبی نتواند انجام دهد و دچار اختلال شود. آلت تناسلی دفن شده مشکلاتی را برای مردان و همسران آن ها که شریک جنسی شان محسوب می شوند به وجود آورده است. این بیماری می تواند در سنین بزرگسالی رخ دهد یا حتی در سنین پایین تر فرد به آن مبتلا شود. در برخی موارد نیز نوزاد پسر پس از به دنیا آمدنش بیماری دفن آلت را به همراه دارد. گاهی اوقات اگر هنگام ختنه کردن پوست آلت به اندازه کافی برداشته نشود (چه کم برداشته شود چه زیاد) ممکن است بیماری دفن آلت را به وجود آورد. در صورتی که فرد به این بیماری مبتلا شود نه تنها در روابط جنسی بلکه در ادرار کردن نیز دار مشکلاتی می شود.

عوارض آلت تناسلی مرده در حالت چاقی و اضافه وزن

  • کاهش اعتماد به نفس: برای آقایان درک این موضوع که در شرایط استاندارد و معمولی قرار نگیرند بسیار دشوار است. با این وجود اگر آنان دچار آلت تناسلی مرده شوند، اعتماد به نفس شان را در روابط جنسی و حتی روابط اجتماعی نیز از دست می دهند. همین موضوع سبب گوشه گیری و ناراحتی آنان و در نتیجه افسردگی می شود.
  • بروز بیماری های خطرناک: اگر آلت تناسلی در بین لایه های چربی افتاده شده شکم قرار گیرد سبب می شود باکتری های ناشی از عرق انسان به پوست فرد آسیب برساند. در برخی موارد آسیب های جدی مانند بیماری برفک را نیز به دنبال دارد.
  • کاهش میل جنسی: در صورتی که فرد آن قدر چاق باشد که لایه های چربی بر روی آلت تناسلی قرار گیرد و آن را بپوشاند، آلت مرد تحت فشارهایی قرار می گیرد. فشارها سبب می شوند رگ های عصبی تحریک شوند و به مرور زمان از کار بیفتند. در نتیجه آلت حس خود را از دست می دهد و میل جنسی کاهش می یابد.
  • اختلال در نعوظ: می دانید که با انباشته شدن بافت ها و چربی های بدن بر روی هم گردش خون در بین بافت ها دچار اختلال می شود. در نتیجه خون به خوبی به آلت تناسلی نمی رسد و مشکلاتی را به هنگام نعوظ برای فرد ایجاد می کند.
  • مشکلاتی به هنگام ادرار: افراد چاق به هنگام پر شدن مثانه نیز با مشکلاتی رو به رو هستند. آن ها به راحتی نمی توانند ادرار خود را تخلیه کنند.

عواملی که سبب می شوند طول آلت تناسلی مرد کوچک شود

عواملی که سبب می شوند طول آلت تناسلی مرد کوچک شود

عواملی که سبب می شوند طول آلت تناسلی مرد کوچک شود

علاوه بر چاقی دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کوچک شدن آلت تناسلی مرد تأثیر بگذارد. عوامل را در زیر بررسی می کنیم:

  • افزایش سن: با نزدیک شدن به دوره میان سالی و کهن سالی افراد شاهد کوچک تر شدن آلت شان هستند، اما این تغییر سایز محدود است و نمی تواند تأثیری در کیفیت روابط جنسی فرد بگذارد.
  • سرطان پروستات: اکثر افرادی که دچار سرطان پروستات شده اند و اقدام به خارج نمودن این غده از بدن نموده اند، پس از درمان شاهد کوتاه تر شدن طول آلت خود بوده اند. کوتاه شدن طول آلت تناسلی پس از عمل پروستات تقریباً حدود یک و نیم سانتی متر گزارش شده است. جالب است بدانید کوتاه شدن آلت در این مسئله موقتی می باشد و پس از گذشت 6 ماه الی 1 سال آلت تناسلی دوباره به سایز سابق خود باز می گردد، بنابراین در این باب هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید.
  • مبتلا شدن به پیرونی: پیرونی نوعی بیماری ست که سبب ایجاد انحنا در آلت تناسلی مرد می شود. در برخی موارد انحنا به قدری شدت می یابد که فرد قادر به برقراری رابطه جنسی نمی باشد. در این هنگام قطر و طول آلت مردانه کاهش می یابد. هم چنین پس از عمل و گذراندن درمان نیز ممکن است سایز آلت تناسلی کاهش یابد. اگر به بیماری پیرونی مبتلا شدید باید بدانید که مانند کوتاهی آلت پس از جراحی پروستات باز نمی گردد و این کوتاهی ابدی خواهد بود.

آیا طول آلت کوچک شده درمان می شود؟

آیا طول آلت تناسلی کوچک شده درمان می شود؟

آیا طول آلت تناسلی کوچک شده درمان می شود؟

با اینکه کوچک شدن طول آلت تناسلی مرد تأثیر چندانی بر روی کیفیت روابط جنسی ندارد، اما بسیاری از مردان و شریک جنسی شان از بابت کوچک شدن آلت ناراحت هستند. از این رو می توان خبری شگفت انگیز به این عزیزان داد. می توان به جرات گفت که با رعایت نکاتی ساده می توان به بازگشت اولیه سایز آلت تناسلی کمک کرد. نکاتی که برای افزایش سایز آلت باید در نظر گرفت شامل موارد زیر می باشند:

اول از همه باید بگوییم که اگر کوچک شدن آلت بر اثر بیماری پیرونی پدید آمده است متأسفانه نمی توان سایز را تغییر داد، زیرا برای درمان بیماری پیرونی قسمتی از بافت برداشته می شود. اگر هم در حالت های دیگر مشکلاتی برای تغییر طول آلت تناسلی به وجود آمد می توان از روش های زیر بهره مند شد:

  • رعایت رژیم تغذیه ای و خوردن خوراکی های مقوی
  • ورزش کردن و داشتن تحرک کافی
  • عدم استفاده از سیگار و دیگر مواد مخدر
  • عدم استفاده از نوشیدنی هایی هم چون الکل و مشروب و…