تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ و معرفی بهترین تمرینات برای درمان

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ مسئله ای است که در سال های اخیر برای افرادی که دچار این بیماری شده اند بسیار مثمر ثمر واقع شده است. در واقع تاثیری که برخی ورزش ها بر درمان اختلال نعوظ می گذارد نسبت به بسیاری از داروهای پزشکی بیشتر بوده و از این رو پیشنهاد اول هر پزشک به افراد دارای این اختلال انجام ورزش برای درمان اختلال نعوظ می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ را بررسی کرده و ورزش هایی که بیشترین تاثیر را در درمان این مشکل دارند با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

اختلال نعوظ چیست؟

قبل از آن که به موضوع تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ بپردازیم، لازم است تا با اختلال نعوظ و انواع آن به طور خلاصه آشنا شویم. اختلالات نعوظ یکی از مشکلات رایجی است که در مردان اتفاق افتاده و رخ دادن آن به طور مستقیم روی عملکرد جنسی مردان تاثیرگذار است. در این اختلال، فردی که دچار شده نمی‌تواند آلت خود را تا زمان دخول و یا برای مدت زمان کافی، راست نگه داشته و عمل جنسی را به خوبی انجام دهد. گستردگی بیش از حد معمول این بیماری در میان مردان، به خصوص مردان بالای ۴۰ سال، باعث شده روش‌های مختلفی برای تقویت نعوظ و درمان این مشکل در مردان ایجاد شود.

یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های حل اختلال نعوظ، انجام حرکات ورزشی تقویت‌کننده می‌باشد. این حرکات ورزشی در کوتاه مدت به مردان کمک می‌کند تا مشکل‌عدم نعوظ را برطرف کرده و تجربه بهتری در روابط جنسی خود داشته باشند. ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم چند حرکت ورزشی آسان را برای تقویت نعوظ در مردان و رفع این اختلال به شما عزیزان معرفی کنیم. شما هم اگر جزو کسانی هستید که از این مشکل رنج می‌برید، تا پایان همراه ما باشید.

انواع اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ جزو بیماری‌های رایجی است که انواع مختلفی دارد. انواع مختلف اختلال نعوظ شامل اختلال نعوظ اولیه، ثانویه و زودگذر می‌باشد که ما در این قسمت به تعریف و بررسی این سه مورد و تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ پرداختیم.

اختلال نعوظ اولیه

اختلال نعوظ اولیه اختلالی است که در مردانی که هرگز در زندگی‌شان نعوظ یا آمیزش جنسی نداشته‌اند رخ می‌دهد. این نوع اختلال معمولا بسیار کم رخ داده و روش درمان آن همانند انواع دیگر می‌باشد.

اختلال نعوظ ثانویه

اختلال نعوظ ثانویه بر خلاف اختلال نعوظ اولیه در میان مردان بسیار رایج بوده و افرادی که از آن رنج می‌برند طیف گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند. اختلال نعوظ در مردانی رخ می‌دهد که قبلا رابطه جنسی نرمال داشته و سپس به دلایل مختلفی ناتوان شده‌اند.  اختلال نعوظ ثانویه دارای حد و اندازه‌های مختلفی بوده و می‌تواند به صورت شدید و خفیف در مردان رخ دهد.

اختلال نعوظ زودگذر

اختلال نعوظ زودگذر سومین نوع از این اختلال است که معمولا به صورت مزمن و در سایه بیماری‌های دیگر رخ می‌دهد.  در این نوع اختلال، فرد پس از مدت زمان کوتاه دیگر آن شور و اشتیاق معمولی که در هنگام روابط جنسی وجود دارد را نداشته و از این رو دچار مشکل می‌شود. برای مثال فردی که از نظر نعوظ و روابط جنسی حالتی عادی داشته و یکی دو هفته‌ای می‌شود که عمل نعوظ را به خوبی انجام نمی‌دهد جزو افراد ناتوان جنسی محسوب نشده و می‌توان گفت وی دچار اختلال نعوظ زودگذر شده است.

این نوع ناتوانی جنسی معمولا در مردانی که دارای مشکلات کاری یا عاطفی هستند رخ می‌دهد و پس از اتمام این مشکلات از بین می‌رود. همچنین اگر فردی تحت استرس شدیدی باشد، دچار اختلال نعوظ زودگذر شده و به محض این که این استرس رفع شود دوباره می‌تواند روابط جنسی خوبی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر دچار اختلال نعوظ زودگذر هستید، نگران نبوده و آن را جدی نگیرید چرا که پس از مدتی رفع می‌شود.

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ چقدر است؟

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

بله، ورزش های مختلفی وجود دارد که می تواند در درمان اختلال نعوظ برای افراد مفید واقع شود. این ورزش ها را در ادامه معرفی کرده و نحوه انجام شان را بررسی کرده ایم. بنابراین نگران نباشید و با دنبال کردن ورزش های گفته شده، سعی در حل مشکل خود داشته باشید.

آیا  اختلال نعوظ زودگذر مشکلی جدی است؟

اگر دچار  اختلال نعوظ زودگذر شده اید، بایستی این نکته را بدانید که ناتوانی زودگذر اصلا نگران کننده نیست و پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود. حتی اگر این اختلال از حالت زودگذر خارج شده و به صورت  اختلال نعوظ دائمی مطرح شود، باز هم می‌توان با راهکارهای حرفه‌ای پزشکی و ورزشی این مشکل را درمان کرد. اختلال نعوظ می‌تواند در دراز مدت و یا به صورت ناگهانی ایجاد شود که در هر دو صورت باید آرامش خود را حفظ کرده و روش‌های درمانی را دنبال کنید

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

علاوه بر مراجعه به پزشک، انجام ورزش‌های مخصوص نیز می‌تواند مشکل و اختلال نعوظ را تا حدودی برطرف کند و نباید از تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ غافل شوید. این ورزش‌ها ورزش‌هایی هستند که عضلات لگن را تقویت کرده و از این طریق می‌توانند به افراد مبتلا به اختلال نعوظ کمک‌های مفیدی نمایند. بسیاری از کاربران از ما سوال می‌کنند که چرا ورزش‌های مفید برای درمان اختلال نعوظ معمولا در ناحیه لگن فشار وارد می‌کند؟ در جواب این دوستان باید گفت که عضلات کف لگن نقش بسیار مهمی در حفظ جریان خون به سمت آلت و حفظ و ایجاد نعوظ دارند.

این عضلات با فشار آوردن به رگ‌های آلت تناسلی مردان مانع خروج خون از آلت شده و با این فرآیند در تقویت نعوظ موثر واقع می‌شوند. طبیعی است هنگامی که ماهیچه‌های این قسمت از بدن ضعیف شده و مثل همیشه عمل نکند، نعوظ مردان نیز با مشکل مواجه می‌شود. از این رو برای حل اختلال نعوظ بایستی ورزش‌هایی کنید که عضلات کف لگن را تحت تاثیر قرار دهد. البته تمام روش‌های ورزشی به این شکل نمی‌باشد. در ادامه بهترین راهکارهای ورزشی و حرکتی رفع اختلال نعوظ را بررسی کرده ایم.

ورزش‌های کگل

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

کگل نام مجموعه حرکت‌های ورزشی است که به تقویت عضلات کف لگن می‌پردازند.  این نوع حرکات ورزشی به افتخار دکتر آرنولد کگل که یکی از فعالان تاثیرگذار در این زمینه می‌باشد، به این نام خوانده می‌شود. انجام حرکات ورزشی کگل یک فعالیت بسیار مناسب است که تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ را پررنگ تر می کند. همان طور که در بند بالایی گفتیم، این فعالیت‌های ورزشی می‌توانند قدرت عضلات کف لگن را افزایش داده و به استقامت و کنترل آن‌ها کمک کند.

جالب است بدانید بنابر گفته یکی از محققان حوزه سلامت جنسی، مردان می‌توانند با استفاده از حرکات ورزشی کگل از طریق انقباض ماهیچه‌های کف لگن، انزال خود را برای بیش از ۱۰ ثانیه به تاخیر بیندازند. برای انجام این حرکت بایستی در ناحیه باسن و کف لگن عمل انقباض را انجام و هر چند دقیقه یک بار استراحت نمایید. هرچه قدر بیشتر این کار را انجام دهید عضلات شما قوی‌تر خواهد شد پس تا می‌توانید این فعالیت را تکرار کرده و انجام دهید.

انجام حرکات یوگا

یوگا ورزش و مجموعه حرکات دیگری است که به شما اجازه می‌دهد در حالات خلاقانه جدیدی قرار گرفته و از این طریق بتوانید لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید. حرکات ورزشی یوگا باعث می‌شود عضلات شما قوی‌تر شده و سطح انرژی در بدن افزایش پیدا کند. از این رو افرادی که دارای اختلال نعوظ هستند می‌توانند برای رفع این مشکل و ایجاد احساس جنسی بهتر، حرکات ورزشی و نرمشی یوگا را پیش از برقراری رابطه جنسی انجام داده تا نتیجه فوق العاده آن را مشاهده کنند.

پیاده روی سرعتی

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ را می توان با پیاده روی چندین برابر کرد. طی مطالعات گسترده‌ای که بر روی چندین گروه از مردان دارای اختلال نعوظ انجام شده، نتایج نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های هوازی مثل دویدن، پیاده روی، دراز و نشست و… باعث افت سی درصدی خطر اختلال نعوظ شده و کسانی که مرتبا به انجام این ورزش‌ها می‌پردازند خیلی کمتر از سایر مردان به این مشکل دچار می‌شوند.

 بر همین اساس، جالب است بدانید که فعالیت‌های هوازی که باعث شود مقدار زیادی انرژی مصرف کنید، اگر به صورت میان مدت و طولانی مدت رخ دهد تا حدود زیادی می‌تواند خطر اختلال نعوظ را کاهش دهد. پیاده روی یکی از ورزش‌های کم هزینه و همیشه در دسترس است که انجام روزانه آن نه تنها باعث کاهش اختلال نعوظ می‌شود، بلکه با سوزاندن کالری و چربی‌های موجود در بدن، اندام شما را بهبود بخشیده و روی سلامتی‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد.

با انجام پیاده روی سریع می‌توانید گردش خون را در بدن‌تان بهبود بخشیده و اختلال نعوظ را درمان کنید. شایان ذکر است این دست از فعالیت‌های هوازی، آرامش فکری شما را افزایش و با ترشح هورمون‌های خاصی در بدن باعث عملکرد بهتر شما در روابط جنسی‌تان خواهد شد.

شنا کردن

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

افزایش مقاومت بدن در شرایط مختلف بسیار خوب است و از آن جایی که فعالیت جنسی یک کنش مقاومتی می‌باشد، بنابراین انجام ورزش‌هایی که به طور مستقیم با مقاومت بدن در ارتباط هستند می‌تواند تجربه رابطه جنسی را شیرین‌تر و همچنین اختلال نعوظ را کاهش دهد. شنا یکی از این ورزش هاست. شنا کردن در مسافت‌های طولانی می‌تواند توان کلی بدن شما را به شدت افزایش داده و علاوه بر کم کردن وزن و بهبود اندام شما، اختلال نعوظ را کاهش و عمل جنسی را طولانی‌تر می‌کند.

از این رو پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای ۳ بار و هر بار حداقل به میزان نیم ساعت شنا کنید تا استقامت جنسی شما بیشتر شود. همچنین شنا کردن باعث آب شدن عضلات شکم شده و از این طریق در روابط جنسی با همسرتان تاثیر مثبت می‌گذارد.

اگر تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ کارساز نبود، به پزشک مراجعه کنید.

در برخی موارد، فرد مبتلا دارای علائم شدید بیماری اختلال نعوظ بوده و تصور می‌کند که اختلال وی موقت و زودگذر است. اگر این اختلال در طولانی مدت و با شدت زیاد برای شما رخ داد، لازم است تا قبل از انجام هرگونه درمان خودسرانه و یا ورزش‌هایی که به آن‌ها پرداخته شد، به یک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اختلال نعوظ می‌تواند ناشی از دیگر مشکلات فیزیکی در بدن نیز باشد. این یعنی بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی یا کلسترول بالا در ایجاد اختلال نعوظ بسیار موثر است و در مواردی به تنهایی می‌تواند به این عارضه منجر شود. با مراجعه به یک پزشک اورولوژی، از او بخواهید تا با تشخیص دقیق و مناسب خود این مشکل را ریشه‌یابی کرده و علت آن را توضیح دهد. همچنین بهترین توصیه‌های درمان اختلال نعوظ توصیه‌هایی است که از سمت پزشک متخصص در این زمینه به شما گفته می‌شود

ترس از اختلال نعوظ در مردان

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

 اختلال نعوظ می‌تواند ترس و وحشت زیادی را در مردانی که اطلاع چندانی از این مشکل ندارند به وجود آورد. گاهی اوقات اختلال نعوظ که چندان هم جدی و شدید نیست چنان ترسی در مردان ایجاد می‌کند که در روابط عاطفی و جنسی‌شان بسیار ضعیف شده و این ضعیف شدن می‌تواند مشکل آن‌ها را چندین برابر کند.

برای حل این مشکل علاوه بر این که مردان باید اطلاعات خود را ارتقاء ببخشند، زنان نیز نقش تعیین کننده‌ای داشته و با رفتار صحیحی که با مرد خود دارند قدمی رو به جلو در حل اختلال نعوظ برمی دارند. در این مواقع زنان بایستی نسبت به این موضوع خاصی نشان نداده و با مراعات خود، از همسرشان انتظار زیادی نداشته باشند. به طور کلی صبر و درک همسر در درمان ناتوانی جنسی بسیار موثر و مفید است. به طوری که اگر زن نیز دچار مشکل جنسی شود، این همدردی و همراهی بایستی از سوی مرد رخ دهد. اگر شما با اختلال نعوظ مواجه شدید، بهترین راهکار برای درمان آن ورزش هایی است که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.

جمع‌بندی نهایی از تاثیر ورزش بر درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در مردان ایجاد می‌شود. این مشکل ربطی به سن و سال نداشته و دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد آن شود. مردانی که به اختلال نعوظ دچار می‌شوند، نمی‌توانند در روابط جنسی خود تجربه خوبی داشته باشند؛ بنابراین حل این مشکل به شادابی بیشتر مردان در آمیزش‌های جنسی با همسرشان منجر می‌شود. علاوه بر راهکارهای پزشکی که برای درمان این بیماری وجود دارد، راهکارهای ورزشی زیادی نیز به حل این اختلال کمک می‌کند.

ما در این مقاله ابتدا به بررسی و معرفی اختلال نعوظ پرداخته و با اشاره به انواع آن، راهکارهای ورزشی که می‌تواند این اختلال را تا حد زیادی درمان کند بیان کردیم. امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید دیدگاه‌ها و سوالات خود را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما و سایر کاربران برسانید.