علی‌رغم تغییر میزان رعایت بهداشت و داشتن سبک زندگی نوین، امروزه عده کثیری از افراد به عفونت‌ ادراری دچار می‌شوند. جالب است بدانید که براساس نظرات متخصصان مختلف، این عارضه یکی از متداول‌ترین عفونت‌های باکتریال در سطح اجتماع است. عفونت ادراری که به نام‌هایی چون عفونت کلیه، پیلونفریت یا UTI نیز در میان عموم شناخته می‌شود، در اکثر مواقع عفونت را از مثانه‌ها آغاز کرده و سپس به یک یا هر جفت کلیه‌ها سرایت می‌کند. از آنجایی که درمان‌های متفاوتی برای از بین بردن این عفونت وجود دارند، شما می‌توانید برای درمان همیشگی عفونت کلیه با استفاده از انواع و اقسام دمنوش‌های گیاهی این بیماری را ریشه‌کن نمایید. با ما همراه باشید تا با بهتری دمنوش برای درمان عفونت کلیه آشنا شوید.

عفونت کلیه و علائم آن

یکی از انواع عفونت‌های باکتریال که در بخش‌هایی چون حالب، کلیه‌ها و مجاری ادراری به وجود می‌آید، عفونت ادراری یا Urinary Tract Infection نام دارد. براساس تحقیقات صورت گرفته در سراسر جهان حدوداً ۵۰ تا ۶۰ درصد بانوان بالغ در طول زندگی خود به این عارضه دچار می‌شوند. لازم به ذکر است که علت بالا بودن آمار ابتلای بانوان نسبت به آقایان وجود مشکلاتی چون کوتاهی مجاری ادراری بانوان، ساختار دستگاه تناسلی، یائسگی و… است.

البته ابتلا به این عفونت به عواملی چون سبک زندگی، محل زندگی، ژنتیک، خورد و خوراک و… نیز وابسته است؛ چراکه این آمار در مناطقی چون ایالات متحده آمار روندی صعودی داشته و حدوداً سالانه ۲۵۰۰۰۰ مورد جدید شناسایی می‌شود. از آنجایی که دستگاه ادراری در بدن افراد به دو قسمت فوقانی و تحتانی تقسیم می‌گردد، هر کدام از آن‌ها دارای بخش‌های مختلفی چون مثانه، پیشراه یا مجاری ادرار، حالب و کلیه هستند که اگر درمانی اصولی برای آن‌ها انجام نشود، می‌تواند عفونت را در سراسر بدن بیمار پخش کند.

پیش از آگاهی از علائم عفونت کلیه، بهتر است با قسمت‌های مجاری ادراری آشنا شوید تا نحوه تشخیص علائم برای شما آسان گردد. از آنجایی که مجاری ادراری وظیفه تولید ادرار را برعهده دارد، می‌بایست با کمک واسطی آن را به مثانه انتقال دهد که حالب‌ها وظیفه انجام این کار را برعهده دارند. مثانه ادرار را تا زمان مناسب دفع در خود ذخیره کرده و پس از فرارسیدن زمان مناسب از طریق پیشاب‌راه آن را به خارج از بدن تخلیه می‌کند.

عفونت کلیه و علائم آن

بسیاری از متخصصان این حوزه پیشاب‌راه را اندامی حیاتی دانسته و آن بخش را ورودی باکتری تصور می‌کنند. حال که تا حدودی نسبت به ساختار داخلی مجاری ادراری آگاه شده‌اید، بهتر است نسبت به علائم عفونت ادراری نیز شناخت پیدا کنید.

• سوزش ادرار
  • کم‌تر شدن میزان ادرار
  • تغییر بوی ادرار
  • تغییر رنگ ادرار
  • احساس درد در بخش لگن در بانوان
  • احساس درد در بخش مقعد در مردان
  • وجود لکه‌های خون یا چرک در ادرار
  • لرز
  • درد در بخش‌های پشت، پهلو یا کشاله ران
  • درد‌های شکمی ناگهانی

بهترین دمنوش برای درمان عفونت کلیه چیست؟

از دیرباز تاکنون استفاده از دمنوش‌ها برای موقعیت‌های حاد از جمله انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها از جمله گوارش، کبد، کلیه و… کاربرد بسیاری داشت. از آنجایی که یکی از عفونت‌های رایج در افراد عفونت مجاری ادرار است، شما می‌توانید به سادگی با مصرف دمنوش‌های معرفی شده در بخش ذیل در صورت وجود سنگ کلیه، آن را به‌راحتی دفع کرده و درد کمتری را متحمل شوید. عده کثیری از افراد بر این باورند که استفاده از دمنوش‌ها تاثیر مطلوبی بر سلامت و روند درمانی فرد نداشته و می‌تواند مشکلات دیگری را به وجود آورد؛ که در واقع این فرضیه کاملاً نادرست است.

بهترین دمنوش برای درمان عفونت کلیه چیست؟

از زمان‌های قدیم طبق تجویز پزشکان می‌توان گفت برای تمامی عفونت‌ها از جمله عفونت‌های ادراری استفاده از آنتی بیوتیک‌ها رایج بوده است؛ با گذشت زمان و آزمایشات مختلف روی گیاهان دارویی متخصصان طب سنتی به این علم دست یافته‌اند که برخی از گیاهان طبیعی از جمله زرشک، دارچین، بابونه، زنجبیل و… به‌صورت طبیعی دارای آنتی بیوتیک هستند و می‌توانند روند درمانی همانند دارو‌های آنتی بیوتیکی داشته باشند.

دمنوش برای عفونت کلیه با استفاده از انگور خرس

شاید در وهله اول شنیدن این نام برای شما کمی عجیب باشد! یکی از زیرمجموعه‌های خانواده خلنگیان انگور خرس بوده که در میان عموم با نام‌های آقطی سیاه یا انگور گرگ نیز شهرت دارد. این گیاه به اقصی نقاط جهان صادر شده و می‌توان آن را در مناطقی چون شمال ایران، اروپای شمالی، آمریکا و بخش‌های مرکزی آسیا یافت. جالب است بدانید که علت نامگذاری این گیاه نیز به علت سفت بودن آن است؛ چراکه خوردن این گیاه (میوه) تنها در عهده خرس است.

درمان عفونت کلیه با استفاده از انگور خرس

در تمامی مناطق این میوه به‌صورت درختچه‌های کوچک همراه با برگ‌هایی کرکدار و ضخیم وجود دارد که تمامی افراد می‌توانند آن را به منظور‌های گوناگون استفاده کنند؛ چراکه شما می‌توانید با استفاده از این گیاه مقادیر ارزشمندی چون تانن، آربوتین و هیدروکوئینون را به بدن خود به‌صورت طبیعی تزریق نمایید. لازم به ذکر است که این گیاه نه تنها به درمان عفونت‌های ادراری کمک شایانی می‌رساند، بلکه می‌تواند در سایر بخش‌ها چون سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی بدن، گوارش، پوست و… سلامت و دوری از هرگونه بیماری را هدیه دهد.

درمان عفونت کلیه با استفاده از دمنوش چای سبز

یکی از گیاهان طبیعی که مصرف به اندازه و اصولی آن می‌تواند شما را از گزند مشکلاتی چون مشکلات کلیوی، نقض سیستم ایمنی، افزایش وزن، دیابت، بیماری‌های خونی و… محفوظ دارد، چای سبز بوده که از برگ‌های چای کاملیا سیننسیز (Camellia sinensis) به‌دست می‌آید. از آنجایی که این گیاه دارویی در اقصی نقاط جهان وجود دارد، بسیاری از افراد آن را به منظور درمان یا جلوگیری از آسیب‌های کلیوی مصرف می‌کنند. جالب است بدانید که این گیاه نه تنها اثرات مثبتی در زمینه مشکلات درونی بدن می‌تواند ایجاد نماید، بلکه توانایی این را دارد تا از آسیبی که به‌واسطه استفاده از برخی از دارو‌های شیمیایی چون سیکلوسپورین (Cyclosporine) در بدن افراد ایجاد می‌شود، نیز جلوگیری به عمل آورد. تمامی متخصصان این دارو را به منظور پیوند اعضایی چون قلب، کبد و… به بیماران تجویز می‌کنند. یکی از بیماری‌های شایع در افراد ایکسمی نام دارد که با وقوع آن تامین اکسیژن و خون‌رسانی به اندام‌های بدن دشوار می‌شود و در نهایت فعالیت آن عضو داخلی را دچار اختلال می‌کند. از اندام‌های شایع که در اغلب اوقات ممکن است تحت تاثیر ایکسمی قرار گیرد، کلیه‌ها هستند که می‌توان با مصرف اصولی چای سبز از وقوع این عارضه جلوگیری کرد.