آلت تناسلی پنهان
آلت تناسلی پنهان وضعیتی است که می تواند پسران و مردان بزرگسال را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط، آلت تناسلی به اندازه ی طبیعی است اما زیر پوست شکم، ران یا اسکروتوم (کیسه در زیر آلت تناسلی که بیضه ها را نگه می دارد) پنهان است.
آلت تناسلی پنهان می تواند در هنگام تولد وجود داشته باشد یا بعدا در بزرگسالی ایجاد شود که در نوزادان و کودکان نسبت به پسران و مسن تر ها بیشتر دیده می شود.
برخی عوارض مرتبط با آلت تناسلی پنهان
آلت تناسلی پنهان اغلب همراه با سایر مشکلات فیزیکی است. پسران و مردان ممکن است قادر به ادرار کردن در حالت ایستاده یا حتی نشسته بدون ریختن قطرات ادرار روی پوست اسکروتوم یا ران ها، نباشند. عفونت های دستگاه ادراری و ناحیه تناسلی رایج است. پوست پوشاننده سر آلت تناسلی ممکن است ملتهب شود. مردان ممکن است موفق به نعوظ نشده و یا ممکن است نعوظ دردناک داشته باشند و یا ممکن است نتوانند به مهبل (واژن) دخول کنند.
سه نوع آلت پنهان وجود دارد، که بر اساس چگونگی ایجاد شرایط طبقه بندی می‌شوند

1-سندرم آلت مدفون شده
سندرم آلت تناسلی پنهان هم در کودکان و هم بزرگسالان دیده می‌شود. سندرم آلت تناسلی پنهان معمولا در افراد چاق به وجود می‌آید، زیرا زیر شکم فرد چربی دارد و شروع به آویزان شدن می‌کند، بنابراین آلت تناسلی را “دفن” یا “پنهان ” می‌کند.

2-آلت تناسلی پره‌دار
آلت تناسلی پره دار مادرزادی یک بیماری آلت تناسلی و هیپوپلازی کیسه بیضه است که می‌تواند منجر به ظاهر بد، آلت تناسلی نسبتا کوچک و انحنای آلت تناسلی شود و در موارد شدید ممکن است از نفوذ آن به واژن جلوگیری کند. در نتیجه، این بیماری می تواند منجر به تنش روانی و مشکلات جسمی شود.
این اختلال می‌تواند مادرزادی باشد یا به وجود بیاید. دومی شایع‌تر است و به طور عمده به صورت ایاتروژنیک، به عنوان مثال در اثر برداشتن بیش از حد پوست زیر آلت تناسلی در هنگام ختنه اتفاق می‌افتد.

3-آلت تناسلی مخفی
آلت تناسلی مخفی معمولا در اثر ختنه نادرست ایجاد می‌شود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شفت به جای ختنه گاه بریده شود. از این رو، بافت اسکار ایجاد می‌شود، و آلت تناسلی را در چربی ناحیه شرمگاهی مدفون می‌کند.